Skärpning!

... Än en gång var det länge sen man skrev här! -Ja, jag ska skärpa mig! :)
Nu har jag börjat med LCHF, är ju en riktig gottegris vill jag lova, så jag tänkte, - Äh va fan, LCHF hörs ju vara bra.. så jag började idag.. ska försöka klara det.. jag är ju tjurig när jag väl börjat med nåt, så jag ska försöka vara tjurig med detta också :) Igår så bakade jag OOPSIE-bröd (lchf macka), faktiskt gott till frukost imorse, ( 2 små såna med ost å gurka och en kopp kaffè med grädde i.. sen bar det iväg på liten och stor där Eddie lekte av sig lite med barnen där, och sedan är ju standard fikat, som man i vanliga fall trycker i sig 2 mjukmackor,1 hårdmacka, saft och kaffe.. MEN, inte denna gång.. Idag blev det, kaffe med grädde i, och en liten assiett med paprika, några ostrullar och några gurkskivor. det var faktiskt riktigt gott det med :) Eddie han åt en limpmacka med korv och saft han :) Efter liten och stor så åkte jag och Eddie till en kompis en sväng innan vi åkte hem. Väl hemma så hängde jag upp färdigt gardinerna i köket och putsade fönstret. har bytt till superfina vårgardiner :)
Till middag blev det LCHF-köttfärssoppa till mig och jens :) faktiskt supergott, även UTAN kolhydrater :) och man blir mätt på et helt annat sätt :) Jag tror på det här faktiskt :)


Nä, nog om detta, nu ska jag åka å träna :)

Ha en fortsatt bra dag alla. Kram från mig!



OOPSIE-bröd (lchf)

 


3 ägg

100 gram philadelphiaost

lite salt

½ msk fiberhusk

½ msk bakpulver.

 

Separera äggulor och vitor i två olika bunkar.

vispa vitorna till hårt skum, blanda i salt.

Vispa gulor och ost till en jämn smet och tillsätt fiberhusk och bakpulver.

Vänd ner äggulesmeten i vitorna försiktigt.

Klicka ut 6 stora eller 8 mindre bröd på bakplåtspapper och grädda i ugnen i 150 grader i ca 25-30 minuter.

Äts som smörgås eller orv/hamburgerbröd. strö gärna över vallmo-sesam eller solrosfrön vid gräddning för variation :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0